Når du linker rundt imellem dine sider er der nogle grundregler og nogle små fifs du bør være opmærksom på. Lad os starte med et tænkt eksempel. Du har en WordPress side hvor du udbyder 5 ydelser og du har en blog hvor du ofte skriver om dit virke og dit arbejde.
Lad os sige en af dine ydelser er ”hjemmeside udvikling” og du skriver et blogindlæg der handler om et delelement til denne ydelse, det kunne være kodesproget jQuery. Dine 5 ydelser er det du udbyder og tjener dine penge på, derfor er de 5 ydelser det mest interessante at blive fundet på når dine potentielle kunder søger på google. Når du skriver en artikel der omhandler noget omkring ”hjemmeside udvikling” bør du linke til den side der beskriver din ydelse. Med tiden vil du have en masse indhold og en del links der peger på dine ydelser.
På den måde er du med til at vise google hvad din side handler om og hvilke sider der er vigtige (sider med mange indgående links i google øjne være de vigtigste). På den måde kan du bruge din blog til at lave lidt intern søgemaskineoptimering ved at pege på relevante ydelser når du skriver et blogindlæg der omhandler den pågældende ydelse.
Når du linker rundt på din side bør du være opmærksom på hvilke anchortekster du bruger. Læs mere om anchortekster her: https://wp-seo.dk/anchortekster-i-wordpress/